Srijeda, 26 Juna, 2024

Razumijemo li doista turbulencije?

Najčitanije objave

Avioni su dizajnirani da podnesu i najgore turbulencije – malo je vjerojatno da će turbulencija uništiti avion.

Jedna je osoba poginula, a nekoliko ih je ozlijeđeno nakon velikih turbulencija na letu London-Singapur. Avion je pretrpio iznenadno propadanje koje je razbacalo ljude i predmete po kabini. Prinudno je sletio u Bangkok, Tajland. Putnici koji često putuju bit će upoznati s iznenadnim trzanjem koje se može dogoditi kada avion upadne u turbulenciju. Ono može pomaknuti zrakoplov i izazvati nagle promjene visine.

Većina turbulencija događa se u oblacima gdje vjetar puše prema gore i prema dolje. Veći dio toga bit će prilično blago, ali u većim oblacima – poput kumulonimbusnog olujnog oblaka – kaotična kretanja zraka mogu uzrokovati umjerenu ili čak jaku turbulenciju.

Postoji još jedna vrsta turbulencije koja se naziva turbulencija ‘čistog zraka’ – koja je bez oblaka i ne može se vidjeti. Ona je mnogo problematičnija jer ju je vrlo teško otkriti.

Stručnjaci kažu da u ekstremnim scenarijima turbulencije mogu uzrokovati strukturna oštećenja aviona zbog toga koliko jaki vjetrovi mogu biti. Ozbiljne turbulencije mogu biti opasne za putnike u zračnom prometu zbog nasilnog kretanja koje mogu izazvati, što svakoga tko nije vezan sigurnosnim pojasom može baciti preko kabine.

Moderne letjelice dizajnirane su da podnesu ekstremne turbulencije. Piloti prolaze kroz obimne obuke kako bi se pripremili za ovakve situacije, a moderni avioni imaju senzore koji detektuju turbulencije prije nego što do njih dođe, što pilotima omogućava da se pripreme ili promijene kurs leta.

Najnovije objave