Petak, 3 Maja, 2024

LJILJINI PUTOPISI: Opet i zauvijek, New York

Najčitanije objave

New York se može doživjeti na onoliko različitih načina koliko u njemu ima ljudi. To znači najmanje tri miliona jedinstvenih doživljaja ove veličanstvene džungle od betona. A za nas koji se New Yorku stalno vraćamo, taj doživljaj je sa svakom posjetom dodatno drugačiji – zbog čega vjerovatno i volimo da mu se vraćamo.

Prošlog novembar sam u New Yorku otišla sa svojom prijateljicom za koju je ovo bilo prvo putovanje u SAD. Biti svjedok njenom jedinstvenom doživljaju ovog grada je bilo posebno zabavno. Za nekoga ko je veliki dio svoje mladosti proveo gledajući Sinefielda i Prijatelje, sve je izgledalo vrlo poznato ali i vrlo strano u isto vrijeme. Grad joj se činio manje stresnim i brzim nego što ga je zamišljala, broj beskućnika i gigantske porcije u restoranima su je šokirali, a njujorški beglovi i bogat izbor donjeg veša u Victoria Secret radnji su u potpunosti ispunili očekivanja. Imali smo samo 4 dana, što je (uz standardne turističke atrakcije i 12 sati hodanja dnevno) bilo dovoljno da svoju Ivu odvedem na bar neka od meni najdražih mjesta u New Yorku. Pa evo, otkriću neke od njih i vama…

Na jugu Manhattn-a, u East Village četvrti, nalazi se knjižara za koju je New York Times izjavio da je “neprikosnoveni kralj njujorških nezavisnih knjižara” i u kojoj se može pronaći preko 37 kilometara (ili 2.5.miliona) knjiga. Ne treba biti veliki ljubitelj knjiga da bi se u knjižari Strand provelo cijelo jedno popodne. Na prvom spratu knjižare, prvo sa čim se posjetilac susretne kada uđe su mnogobrojne izložene knjige, organizovane u vrlo zanimljive kolekcije: “Zabranjene i cenzurisane knjige”, “LGBTQ autori“, “Moderni klasici“, “Omiljene knjige zaposlenika knjižare“, itd. A ako ste već došli do Strand knjižare, potrudite se da provedete par sati u East Village-u i upoznate se sa četvrti u kojoj se rodio punk rock, ali i mnogi sjajni koktel barovi.

Strand knjižare

U svojim ranim dvadesetima sam imala privilegiju da živim u New Yorku. Tada sam iskoristila priliku da temeljito upoznam većinu njujorških muzeja, uključujući i ona tri najpopularnija – Metropolitan, Moma i Gugenheim. Uvijek mi je Metropolitan bio najdraži i najfascinantniji. Međutim, za vrijeme naše posjete u novembru, kako to obično biva sa ambicioznim turistima, obišli smo nekoliko muzeja, ali na brzinu, sa gledanjem na sat. Moja lična i finalna presuda je sljedeća: Metropolitan je čudesan, neočekivan, raznolik, i naravno, impozantno velik muzej, te provesti manje od cijelog jednog dana u ovom muzeju je, usudim se reći, nemoralno. Pustite da Moma i Gugenheim budu onda povod vaše druge ili treće posjete New Yorku.

Metropolitan Museum

New York nije samo Manhattan. Queens i Brooklyn, u kojima žive dvije trećine njujorške imigrantske populacije, su dijelovi grada gdje se može doživjeti famozni ‘melting pot’ duh New Yorka. U Astoriji, četvrti u Queensu u kojoj živi 100 različitih nacija, ne samo da bi mogli birati između sjajne grčke, bangladeške, meksičke ili japanske hrane, nego bi mogli birati između nekoliko dobrih buregžinica i ćevabdžinica. Ipak, Ivu sam odlučila povesti u Brooklyn, i to u svjetsku prijestolnicu hisptera – Williamsburg. Četvrt koju karakterišu boemska prošlost, industrijska i vintage estetika, aktivna indie rock scena i gourmet gastronomija, pruža potpuno drugačiji doživljaj New Yorka od onoga sa Manhattna. Williamsburg također pruža divan pogleda na Manhattan koji se ne smije propustiti.

Williamsburg
Williamsburg vam pruža divan pogleda na Manhattan koji se ne smije propustiti.

Kada sam pri povratku u Evropu pitala Ivu da mi sumira svoje impresije New Yorka, rekla je ovako: “New York je grad kontrasta, u isto vrijeme malen i velik, poznat i stran, pun svakodnevnih borbi ali i nepreglednih mogućnosti za svakoga ko se tamo zatekne. On je i Sex and the City i Law and Order u isto vrijeme. I baš ga sve to čini toliko privlačnim i zanimljivim mjestom, u koje bi se vratila sutra da nastavim pustolovinu istraživanja grada koji nikad ne spava, sve dok mi ne počnu nedostajati europska hrana, međuljudski odnosi i moj pas.”