Utorak, 5 Marta, 2024

Kako uspješno smanjiti stres?

Najčitanije objave

Osjećati napetost na poslu je normalno, pogotovo ako ste suočeni s rokom ili zahtjevnim zadatkom. Ali kada stres na poslu postane hroničan, može na kraju utjecati na vaše fizičko i emocionalno blagostanje. Iskustvo stresa na poslu je neizbježno – čak i ako volite ono što radite.

Postoje i koraci koje možete poduzeti da biste smanjili stres na radnom mjestu i spriječili njegovo prelijevanje u vaš privatni život.

Dugotrajna izloženost nekontroliranom stresu može utjecati na vaše tijelo i mentalno zdravlje. Također, nedavna istraživanja ukazuju na potencijalnu vezu između izgaranja na poslu i depresije i anksioznosti. Na pojačani stres ukazuju: nedostatak energije ili umor, glavobolje, nesanica, promjene apetita, probavni problemi, ubrzan rad srca, pojačano znojenje, nisko samopouzdanje, gubitak seksualnog nagona, česte infekcije…

Prepoznavanje stresnih situacija može vam pomoći da shvatite što vas muči. Neki od njih mogu biti suptilni izvori napetosti, poput neudobnog radnog prostora ili dugog putovanja na posao.

Odvajanje čak i nekoliko minuta osobnog vremena tijekom napornog dana može spriječiti izgaranje. Slušanje zanimljivog podcasta između sastanaka ili gledanje smiješnog videa na YouTubeu može podići razinu energije i opustiti vas tijekom napornog dana.

Također je važno ne nositi posao kući. Nema provjeravanja e-pošte, odgovaranja na poruke i provjere analitike. Radite to tokom radnog vremena! Ovo je najlakši način kako držati stres pod kontrolom.

Zbog dostupnosti 24 sata na dan lako ćete izgorjeti. Važno je povući jasne granice između posla i kućnog života da biste izbjegli potencijalni stres. Kada ste pod hroničnim stresom, vaš um može prerano donositi zaključke i svaku situaciju gledati kroz tamne naočale. Ostanite u kontaktu s pouzdanim prijateljima i članovima porodice kako biste se lakše nosili sa stresnim situacijama na poslu. Ako se borite s posebno zahtjevnom radnom sedmicom, pokušajte zamoliti prijatelja ili roditelja da vam pomogne oko važnih privatnih zadataka (kao što je odvođenje djece u vrtić ili školu). Imati ljude na koje se možete osloniti u teškim vremenima može ublažiti napetost.
Sukob na radnome mjestu može značajno utjecati na vaše emocionalno blagostanje. Pokušajte izbjeći ogovaranje. Ako znate da je netko od vaših kolega posebno sklon ogovaranju, pronađite način da s njim provodite manje vremena ili usmjerite razgovor na sigurnije teme.

Odvojiti vrijeme za brigu o sebi bitno je ako se redovito osjećate preopterećeni poslom. To znači davanje prioriteta snu, pronalaženje vremena za zabavu i vođenje računa o tome što i kad jedete tokom dana. Osjećate se kao da nemate vremena? Upamtite da ćete se vjerojatno moći učinkovitije nositi s poslovnim problemima kad su vaše osnovne potrebe zadovoljene.

Najnovije objave