Utorak, 16 Aprila, 2024

Da li unosite dovoljno vode zimi?

Najčitanije objave

Zimi je izuzetno važno unositi dovoljno vode iako se možda ne čini tako.

Tokom zimskih mjeseci isto se možete osjećati prilično dehidrirano, i to posebno zbog unutarnjega grijanja koje je normalno po niskim temperaturama.

Zanemarivanje hidracije tijekom zime može dovesti do niza zdravstvenih problema, uključujući narušenu imunološku funkciju i loše zdravlje kože. Zato, iako vam se čini da nije toliko bitno kao ljeti, i zimi je itekako važno unositi dovoljno vode u svoj organizam.

S nižim temperaturama često dolazi suha koža. Pijenje puno vode može pomoći hidrirati kožu iznutra i spriječiti suhu kožu, koja dolazi s pucanjem, nelagodom, svrbežom, iritacijom i drugim nuspojavama.

Tokom zime, vaše tijelo doživljava povećan gubitak vlage zbog suhog zraka. Ovaj se fenomen događa disanjem i isparavanjem kože, zbog čega je ključno nadoknaditi gubitak tekućine povećanjem unosa vode.

Boravak u hladnom okruženju može uzrokovati da bubrezi izlučuju više urina nego inače, što vodu za piće čini posebno važnom za sprječavanje dehidracije.

Hidracija ima važnu ulogu u jačanju imunološkog sustava. Tijekom zimskih mjeseci, kad su virusi i bakterije češći, održavanje dobre hidracije može pomoći u prevenciji respiratornih infekcija i drugih bolesti.

U nekim slučajevima, smanjen unos tekućine može povećati rizik od formiranja bubrežnih kamenaca. Redovito pijenje vode pomaže održati ravnotežu i sprječava stvaranje kamenaca.
Hladnoća može uzrokovati suhu kožu, a grijanje u zatvorenome dodatno doprinosi isušivanju. Redovito pijenje vode pomaže očuvati hidraciju kože i sprječava gubitak vlage.
Iako možda nema tako izražene žeđi kao ljeti, zimske aktivnosti poput skijanja, sankanja ili planinarenja mogu rezultirati značajnim gubitkom tekućine kroz znojenje. Odgovarajući unos vode pomaže održati energetsku ravnotežu i izbjeći dehidraciju.

Najnovije objave