Utorak, 16 Aprila, 2024

Kakav je stvari utjecaj domaćih influencera i koliko zarađuju? Vrijednost brenda, kriminal ili potpuna laž

Najčitanije objave

Fenomen zarade putem društvenih mreža, posebno na području BiH i bivše Jugoslavije, postao je sveprisutan dio digitalne kulture. Youtuberi i tiktokeri često se hvale ogromnim sumama novca koje zarađuju od svojih videa, ali koliko je te tvrdnje moguće uzeti zdravo za gotovo? Razmotrimo stvarni utjecaj influencera na tržištu, potencijalne veze s nelegalnim aktivnostima, te kako kompanije percipiraju ulaganje u influencer marketing.

Utjecaj influencera na tržištu
Influenceri definitivno imaju utjecaj na tržištu, posebno među mlađom populacijom koja provodi znatan dio vremena na društvenim mrežama. Njihova moć leži u sposobnosti da oblikuju mišljenja, trendove i potrošačko ponašanje. Međutim, stvarni prihodi od objava i videa variraju i ovisni su o brojnim faktorima, uključujući broj pratitelja, angažman publike i sposobnost pregovaranja s brendovima.

Realnost zarade
Dok svjetski poznati influenceri mogu zarađivati značajne sume novca, često kroz sponzorstva s velikim brendovima, generalizacija da svi influenceri zarađuju “po nekoliko desetina hiljada eura” od jednog posta može biti zavaravajuća. Domači influenceri zarađuju mnogo, mnogo skromnije novce, a velike zarade su češće iznimka nego pravilo. Treba uzeti u obzir i da influenceri snose troškove produkcije sadržaja, promocije i drugih poslovnih aktivnosti.

Marketing planovi kompanija
Većina kompanija, prepoznajući važnost digitalnog marketinga, ima određena izdvajanja za aktivnosti na društvenim mrežama. Međutim, budžeti namijenjeni influencerima često su skromni i daleko od onih cifara koje neki influenceri javno spominju. To ne znači da influencer marketing nije efikasan, već da kompanije preferiraju racionalan pristup ulaganju u oglašavanje, često se fokusirajući na mikro-influencere s manjim, ali angažiranijim pratiteljstvom.

Veze s nelegalnim aktivnostima
Iako digitalne platforme nude nove mogućnosti za zaradu, one također nose rizike od zloupotrebe za nelegalne aktivnosti, uključujući pranje novca ili druge oblike kriminala. Neki influenceri mogu biti nenamjerno uvučeni u sumnjive sheme, dok drugi mogu svjesno sudjelovati. Ipak, ovo su pojedinačni slučajevi i ne predstavljaju širu praksu među influencerima.

Zaključak
Stvarnost influencer marketinga na području bivše Jugoslavije je složena. Iako neki influenceri zaista mogu ostvariti značajne prihode, većina se suočava s izazovima ugradnje održivog poslovnog modela. Kompanije su oprezne u ulaganju i preferiraju strategije koje osiguravaju povrat investicije. Biti influencer i nije za svakoga unosan posao.

Najnovije objave