Subota, 2 Marta, 2024

Da li grizete nokte? Evo kako prestati s ovom ružnom navikom

Najčitanije objave

Ako ste skloni gristi nokte kada ste nervozni ili dosadni, vrijeme je da se oslobodite ove nezdrave navike. Postoji mnogo razloga zašto biste trebali prestati gristi nokte, a u ovom članku ćemo istražiti uzroke ovog ponašanja i metode koje vam mogu pomoći da se riješite ove ružne navike.

Grizenje noktiju kod djece
Grizenje noktiju, poznato i kao onihofagija, često se javlja kod djece u dobi od 10 do 18 godina, a neki ljudi nastavljaju s ovom navikom i u odrasloj dobi. Ova kompulzivna navika često je izvan kontrole pojedinca i može imati ozbiljne posljedice. Osobe koje grizu nokte mogu razviti slične navike kao što su žvakanje predmeta poput olovaka, pušenje ili konzumiranje alkohola.

Uzroci grizenja noktiju nisu potpuno poznati, ali neki psiholozi vjeruju da roditelji i osobe s kojima dijete provodi najviše vremena mogu imati utjecaj na ovu naviku. To se često naziva socijalnim učenjem ponašanja iz okoline i podržano je brojnim istraživanjima.

Grizenje noktiju kod odraslih
Slično kao i kod djece, grizenje noktiju kod odraslih nema jasan uzrok. Neki ljudi jednostavno nastavljaju ovu naviku iz djetinjstva i teško je riješiti se dugogodišnjeg ponašanja. Drugi pak grizu nokte kao način suočavanja sa stresom i problemima u životu. Odrasli koji nemaju druge strategije za upravljanje stresom često razvijaju ovakve navike kao izlaz.

Iako neki psiholozi hvale grizenje noktiju kao način opuštanja, takvi su stavovi rijetki i važno je napomenuti da postoje mnoge zdravije alternative za postizanje relaksacije.

Unatoč tome što grizenje noktiju često prestaje u odrasloj dobi, postoje ljudi koji nastavljaju ovu naviku dugi niz godina. Srećom, odrasli su često svjesniji negativnih posljedica ovog ponašanja i stoga imaju veću vjerojatnost da će pokušati prestati.

Posljedice grizenja noktiju
Grizenje noktiju može imati ozbiljne posljedice po zdravlje. Stavljanjem neopranih ruku u usta povećava se rizik od prehlade i infekcija, s obzirom na brojne bakterije koje se nalaze ispod noktiju. Inficirane rane na prstima mogu biti bolne i komplicirane za liječenje ako se ne tretiraju na vrijeme.

Grizenje kožice oko noktiju može izazvati bolna krvarenja i rane koje mogu trajati danima. Osim toga, moguće je unijeti različite bakterije koje se nalaze ispod noktiju u organizam putem krvi, što predstavlja dodatni zdravstveni rizik.

Nekoliko bakterija koje se nalaze u toaletu može dospijeti ispod noktiju, što može rezultirati njihovim unošenjem u organizam grizenjem noktiju. Razmislite ponovno je li vrijedno nastaviti ovu nezdravu naviku.

Kako prestati gristi nokte?
Najbolji način da se riješite ove navike je zamijeniti je novim, zdravijim navikama. Ako ste skloni grizenju noktiju kada osjećate stres, potrebno je pronaći alternative za suočavanje sa stresom i problemima u životu. Evo nekoliko koraka koje možete poduzeti kako biste prestali gristi nokte:

Njega noktiju: Redovito održavajte i njegujte nokte. Kada su vam nokti čisti i uredno podrezani, manja je vjerojatnost da ćete osjetiti potrebu da ih grizete.

Upotreba flastera: Pokušajte zalijepiti flastere ili slične materijale preko prstiju kako biste si stvorili fizičku prepreku za grizenje noktiju. Ovo će vas podsjećati da se suzdržite od te navike.

Upravljanje stresom: Ako je stres glavni okidač za vaše grizenje noktiju, potrebno je naučiti kako se nositi sa stresnim situacijama na zdrav način. Pokušajte vježbati, baviti se hobijima poput plesa, čišćenja ili slušanja opuštajuće glazbe.

Terapija dubokog disanja: Tehnike dubokog disanja mogu vam pomoći da se opustite i smanjite osjećaj stresa. Isprobajte jednostavne tehnike dubokog disanja kada osjetite potrebu za grizenjem noktiju.

Manikura: Posjetite salon za manikuru i platite stručnjaka da uredi vaše nokte. Kada ulažete novac u izgled svojih noktiju, vjerojatno ćete se suzdržavati od grizenja kako biste očuvali svoj izgled.

Krema za ruke i nokte: Ako grizete kožicu oko noktiju, nabavite kremu koja je posebno formulirana za njegu ruku i noktiju. Redovitom upotrebom ove kreme možete smanjiti suhoću kože i potrebu za grizenjem.

Lak protiv grizenja noktiju: Na tržištu postoje posebni lakovi koji su dizajnirani za suzbijanje navike grizenja noktiju. Nanesite takav lak na nokte kako biste osjetili neugodan okus kada pokušate gristi nokte.

Gelirani nokti: Ako ništa drugo ne pomogne, razmislite o postavljanju umjetnih geliranih noktiju. Ovi nokti nisu privlačni za grizenje i mogu vam pomoći da se riješite ove navike.

Većina ljudi koji su prestali gristi nokte svjedoči da je to postalo moguće jednostavno tako da su prestali s tom navikom. Možda će vam biti potrebno malo vremena i truda, ali uz odlučnost i podršku, možete se osloboditi ove nezdrave navike i očuvati zdravlje svojih noktiju.

Najnovije objave