Ponedjeljak, 6 Maja, 2024

Kampanja Movember: Ako ovim testovima spasimo i jedan život, to je kao da smo spasili cijeli svijet

Najčitanije objave

Movember, globalna inicijativa promovisanja muškog zdravlja, u našoj zemlji ove godine bila je u znaku velike kampanje pod nazivom “Šta je problem?”. Udruženje oboljelih od raka prostate FBiH danas je predstavilo rezultate ove kampanje s ciljem podizanja svijesti o važnosti redovnih pregleda i prevencije.

Kampanja Movember: Ako ovim testovima spasimo i jedan život, to je kao da smo spasili cijeli svijet
Članovi Udruženja

“Muškarci u našoj zemlji zanemaruju ili odlažu saznanja o svom zdravlju. To se posebno odnosi na muškarce starije od 60 godina. Podacima o oboljelima od raka prostate su zabrinjavajući jer svake godine imamo oko 1.800 novooboljelih, a mnogi od njih nemaju nikakve simptome”, poručio je predsjednik Udruženja Sead Sefić.

Sead Sefič

Ovo udruženje je u novembru 2023. pokrenulo veliku akciju besplatnog PSA testiranja muškaraca u FBiH i ta kampanja će biti produžena i u decembru. Sve što je potrebno je registrovati se na www.uorp.ba i tako dobijate besplatan vaučer za testiranje.

“U saradnji sa partnerima projekta, omogućeno je besplatno PSA testiranje u Sarajevu, Tuzli, Zenici, Mostaru, Goraždu i Bihaću. Broj dosad testiranih je oko 200, a projekat ćemo nastaviti i u decembru. Ukoliko smo ovim testovima spasili jedan život, to nam znači kao da smo spasili cijeli svijet”, istakao je prvi čovjek Udruženja. PSA testiranje se vrši jednostavno iz krvi, a daje važne uvide u zdravstveno stanje muškaraca.
U okviru kampanje Movember snimljeni su videi u kojima glavni protagonista Mensur Hećo, poznatiji kao Brko, razgovara sa svojim prijateljima pitajući ih šta je problem pa ne idu na preventivne preglede i testiranja. Vrhunac kampanje predstavlja video s važnim porukama upućenim muškarcima, a posebno onima starijim od 50 godina.

https://www.youtube.com/@uroloskosavjetovaliste/videos

“Promovišući preventivni pregled kao prvu stepenicu na putu zdravlja, digitalnim kanalima, prvenstveno putem YouTubea, Facebooka i Instagrama dosegnuli smo više od 550.000 ljudi, uz veoma visok engagement na društvenim mrežama. Ovom kampanjom nije nam bio cilj da podignemo svijest samo muškaraca, već i svih njima bliskih osoba”, objasnila je Ena Maglić, direktorica Represent Communications BiH, agencije koja je provela kampanju.
Prisutni na konferenciji za medije u Sarajevu imali su priliku da čuju životnu priču člana Udruženja Dubravka Vaničeka, kojem je rak prostate dijagnosticiran nakon jake upale u 48. godini. U jednom danu njegov život se u potpunosti promijenio, ali je to istovremeno i označilo prekretnicu na putu njegovog društveno korisnog angažmana.

Goran Čerkez

“Želio bih da pozovem sve muškarce, ne samo one starije od 50 godina, da se i kod minornih simptoma, pogotovo ako imaju pozitivnu porodičnu anamnezu, jave ljekaru i da obave PSA test jer jedino tako možemo prevenirati rak prostate”, poručio je Vaniček.
Prof. dr. Timur Cerić, specijalista onkologije koji je javnosti u našoj zemlji poznat i po svom angažmanu u Udruženju onkologa FBiH, izjavio je da je još mnogo toga potrebno uraditi na podizanju svijesti o ovom oboljenju ne samo opće javnosti, već i medicinskih profesionalaca, a da je vlastodršcima neophodno skretati pažnju šta je način na koji trebaju djelovati.

Dubravko Vanicek

“Rak prostate je postao jedan od glavnih medicinskih izazova, a taj problem će samo eskalirati. Mi nemamo preventivne programe, a sve i da počnemo danas, rezultate bismo vidjeli tek za 5-7 godina. Sistem mora biti zreliji da bi se nosio s ovako ozbiljnom problematikom. Pitanje listi čekanja je dodatni segment problema, mi na listi nemamo tretmana koji su u svijetu redovni”, kazao je dr. Cerić i dodao da je prije svega potrebna dobra volja da bi se ovo stanje regulisalo.

O aktivnostima Ministarstva zdravstva FBiH u ovoj oblasti govorio je pomoćnik ministra Goran Čerkez istakavši da ovo ministarstvo već godinama pokušava osigurati dodatna sredstva, prije svega iz akciza, ali i koja se tiču PDV-a.

Timur Cerić

“Potrebno je uvesti diferenciranu stopu PDV-a. Preko 100 miliona godišnje se izdvaja na PDV. Samim tim sredstvima bi bila osigurana sredstva za preventivne preglede. Iz akciza ništa ne ide u ove svrhe, iako znamo da alkohol ili duhan značajno utječu na zdravlje stanovnika. Ono što mi trenutno radimo odnosi se na pokretanje procesa sa Evropskom komisijom gdje bismo trebali da krenemo sa akcijom uvođenja skrininga za karcinom. Taj program bi obuhvatio nabavku opreme, testiranja i svega što je potrebno. Iako nemamo preventivne preglede, svakome je omogućen odlazak kod svog ljekara na pregled, izražavanje sumnje zbog simptoma, traženje testiranja. Ne možemo se kriti samo iza toga da nemamo organizovani skrining jer mogućnost pregleda postoji. Mi sada vidimo koliko je bitno raditi na podizanju svijesti kako bismo zajedno pokrenuli promjene na bolje”, istakao je Čerkez.
U ime partnera projekta prisutnima su se obratili i Azra Mušanović iz kompanije Amicus Pharma, Hana Bejtović iz kompanije Hemofarm BiH te Bakir Čelosmanović iz poliklinike Al Tawil.

Partneri kampanje su: Roche, Amicus, Glosarij CD, Hemofarm BiH, Poliklinika Dr. Al Tawil, BioLab, ProLab, Laboratorija Nalaz – Tuzla, Atrijum laboratorija Goražde, Medicom Zenica, Laboratorija Poliklinike “Arbor Vitae” Dr. Sarić Mostar, Dijagnostika “Dr. Dedić” Bihać, Lactalis BH, dm, Hayat, N1, RadioSarajevo.ba, BH radio 1, MaxMedia i Represent Communications BiH.
Za više informacija posjetite www.movember.ba.

Najnovije objave