UNESCO je, u okviru trogodišnjeg projekta “Social Media 4 Peace”, koji finansira EU, organizirao hackathon pod nazivom “Innovate For Peace: No To Hate Speech”, koji je okupio studente, mlade novinare i NVO aktiviste iz cijele Bosne i Hercegovine s ciljem razvoja inovativnih digitalnih rješenja za prepoznavanje i suzbijanje govora mržnje u online prostoru.
Fascinantni projekti studenata
Učesnici su tokom proteklog mjeseca imali priliku raditi sa stručnjacima i mentorima, stičući znanja o prepoznavanju i suzbijanju govora mržnje kroz radionice i praktičan rad. Timovi su razvijali stvarne projekte, fokusirajući se na izradu aplikacija i digitalnih alata za suzbijanje govora mržnje. Tokom hackathona, učesnici su bili podijeljeni u timove, a tri tima sa najboljim idejama – ZAADA , Pilići i Mind Media– odabrana su za finale.
Finalni događaj održan je u ponedjeljak, 28. oktobra 2024. godine, u Zgradi UN-a u Sarajevu, gdje su timovi prezentirali svoja rješenja.
Tim ZAADA odnio pobjedu
Pobjedu je odnio tim ZAADA, koji je predstavio online alat za otkrivanje dezinformacija kao jednog od razloga negativih sadržaja i govora mržnje na web stranicama i portalima.
Ova aplikacija je prepoznata kao najinovativnije rješenje u suzbijanju govora mržnje i dezinformacija u online prostoru.
“Ovo iskustvo je bilo neprocjenjivo – imali smo priliku da radimo s iskusnim mentorima i da kroz praktičan rad razvijemo rješenje koje može doprinijeti stvaranju sigurnijeg digitalnog prostora. Naš tim je ponosan na ono što smo postigli, i nadamo se da će naša aplikacija imati stvaran uticaj u suzbijanju govora mržnje online. Zahvaljujemo se UNESCO-u na izvrsnoj ideji i nadamo se da će ovakvih projekata biti više”, kazali su iz pobjedničkog tima.
Pokloni i certifikati
Svi učesnici hackathona dobili su certifikate UNESCO-a, dok su pobjednici nagrađeni prigodnim poklonima. Hackathon je uspješno promovisao važnost korištenja digitalnih alata u cilju stvaranja sigurnijeg online okruženja, ohrabrujući mlade programere, novinare i aktiviste da preuzmu aktivnu ulogu u borbi protiv govora mržnje.
“UNESCO je ponosan što je kroz hackathon ‘Innovate For Peace’ okupio mlade inovatore i omogućio im da doprinesu borbi protiv govora mržnje u digitalnom okruženju. Rješenja koja su timovi razvili pokazuju potencijal i kreativnost mladih ljudi u stvaranju sigurnijeg online prostora. Vjerujemo da će ovaj događaj inspirisati dalju saradnju i inovacije koje doprinose miru i razumijevanju u digitalnom svijetu”, kazao je šef ureda UNESCO u BiH Siniša Šešum.
Partneri projekta
Treba napomenuti da su partneri u UNESCO projektu bili IT kompanija Klika iz Sarajeva koja je osigurala mentore za timove i tehničke preduvjete za produkciju rješanja, dok je za organizaciju događaja i dodatno mentorstvo timovima bila zadužena marketing agencija Republic iz Sarajeva.
Predstavljena rješenja ostala dva tima
Tim Pilići kreirao je interaktivni kviz Escape Room za edukaciju o primjerima govora mržnje i dezinformacijama, gdje sudionici moraju točno odgovoriti na pitanja kako bi izašli iz virtualne sobe.
Tim Mind Media razvio je edukativnu igru za djecu koja povezuje zabavu i obrazovanje o dezinformacijama i govom mrženje u online svijetu.