Direktor Narodnog pozorišta Dino Mustafić istaknuo je na konferenciji za medije da je riječ o jednom od najvažnijih romana o opsadi Sarajeva. Posebno je pohvalio prepoznatljiv stilski rukopis Nenada Veličkovića, naglašavajući njegov izvanredan, beskrajno duhovit smisao za humor čak i u najtežim trenucima, kao i njegovu nježnost, liričnost i poetičnost, krhkost i ljubav prema likovima koji oživljavaju u romanu. Takve predstave, kako je dodao, važan su događaj za našu sredinu, ne samo s umjetničkog, već i s društvenog i socijalnog aspekta.
Reditelj Marko Misirača priznao je da je deset godina razmišljao o adaptaciji ove knjige Nenada Veličkovića, razmatrajući različite lokacije za postavljanje predstave. Ipak, najlogičnije rješenje bilo je realizirati priču o ratu, opsadi, granatiranju i stradanju ljudi baš u Sarajevu, u Narodnom pozorištu. Zahvalio se timu s kojim je radio, ističući kako je proces bio naporan i stresan zbog složenosti materijala, ali da su, unatoč težini teme, uspjeli pristupiti joj na prividno lagan, duhovit i liričan način. Vjeruje da su stvorili nešto što će duboko dirnuti publiku, kako u Sarajevu, tako i šire.
Dramaturg predstave, Mirza Skenderagić, koji je bio dijete tokom rata u Sarajevu, istaknuo je da je glavna nit predstave vraćanje proživljene stvarnosti kroz prizmu sjećanja, kako bismo je ponovo sagledali, ali ne da bismo ostali u njoj, već da je spasimo i krenemo naprijed.
Kompozitor Igor Motl, kojem je ovo prva suradnja s Narodnim pozorištem, ali s dugogodišnjom suradnjom s rediteljem Misiračom, izrazio je zahvalnost za kreativnu slobodu koju je imao u oblikovanju muzičkog dijela predstave. Istaknuo je da su muzikom i zvukom uspjeli pojačati emocije koje će, siguran je, publika osjetiti. Nije otkrio previše o muzičkom toku predstave, ali je naglasio da će gitara imati značajnu ulogu.
Glumica Merima Lepić Redžepović uvjerena je da su uspjeli stvoriti snažnu predstavu. O reditelju Misirači govori kao o osobi koja s lakoćom pristupa teškim temama, koja voli raditi s glumcima i zna do koje mjere treba biti tolerantan. “Rad s njim olakšao nam je postizanje rezultata. Napravili smo nešto važno i značajno, a ovakve predstave trebamo raditi dokle god negdje na svijetu postoji rat”, istaknula je.
Sličnog mišljenja je i mlada glumica Sara Seksan. Za nju je rad na ovoj predstavi bio posebno izazovan, jer je o ratu učila samo iz priča, filmova, snimaka i fotografija. “Radom na ‘Konačarima’ uspjela sam ući u taj svijet zahvaljujući cijelom timu. Sada razumijem zašto nikada ne smijemo prestati pričati o tim događajima. Ovo je izuzetno senzibilna i emotivna predstava,” poručila je.
Umjetnička direktorica Drame, Vedrana Božinović, najavila je premijeru predstave “Konačari” za 12. septembar, dok će prva repriza biti izvedena 14. septembra, obje s početkom u 19.30 sati. Produkciju predstave podržala je Fondacija Friedrich Ebert Stiftung BiH.