U lijepi vaklat se išlo u cvjećaru ako šta zasereš kod žene, ili ako je rođendan ili godišnjica (ako se sjetiš, a i bogami ako se ne sjetiš), svadba ili ne do bog sahrana. Kupiš, brate kitu cvijeća, turiš joj ga u ruku, uz iskreno izvinjenje i završio si posao.
A danas?
Odeš da kupiš cvijeće, a cvjećarka odmah zapali aromatičnu svijeću i vadi eskort cjenovnik ispod pulta.
SIPA je ponovo u akciji. I opet ne hapse krupne ribe, jer te su već u parlamentu – već vlasnice cvjećara, salona ljepote i luksuznih Airbnb apartmana koji “slučajno” imaju rezervacije samo vikendom i uvijek uz molbu: “Nema potrebe da ostavljate recenziju.”
Ovog puta, uhapšena je vlasnica cvjećare “Seka” iz Živinica. Cvjećara koja je, gle simbolike, finansirana novcem iz lokalnog Start-up programa za mlade preduzetnice. Takozvani program – prvo ti ga startnem, pa ti ti ga onda upnem.
Jer, šta je bolje za poticanje poduzetništva nego da općina subvencionira prostor za “pružanje usluga sa dodatnim mirisom lavande”?
Prvi mušterija? Načelnik općine. Nije poznato je li kupio ruže, orhideje ili “aranžman na sat vremena”, ali svakako je dao lični pečat podrške lokalnom biznisu.
A dok SIPA skida lažne latice s ove priče, javnost – ta divna, zbunjena javnost – se zgraža. Kako to da mlade, uspješne djevojke s Instagram profila pune Guccija, Monaka i motivacionih citata, zapravo žive od “aranžiranja buketa u ponoć”?
Svaki dan nas zasipaju pričama o „uspješnim influenserkama“ koje su “odlučile same krojiti sudbinu”. Ispod svake te uspješne priče, samo jedan sastojak: Sekin cvijet.
Zaliven možda šampanjcem, možda kokainom, možda pažnjom “biznismena” koji, zanimljivo, nikada nisu na LinkedInu, ali imaju lanac apartmana i jahtu negdje na moru.
Ne, nećemo osuđivati. To bi bilo licemjerno.
Jer istinu govoreći – danas više vrijedi dobro “cvijeće” nego prosječan fakultet.
Moral? To je sad ono što “naivni” još čuvaju za kuću i kafanu. Država? Ona pomaže kroz start-up fondove.
Policija? Hvata djevojke s izazovnim Instagram profilima i pudlicom koje su “poslovno vezane za Dubai”.
A narod?
Narod voli reći: “Snašle se.”
Jer u zemlji u kojoj cvjećara posluje bolje od IT firme, a salon ljepote ima veći promet od mesnice – nema šta drugo da se kaže osim:
“Uh, kakvo cvijeće Seka ima…”