Petak, 14 Februara, 2025

Građani Hrvatske bojkotuju trgovine zbog visokih cijena – kada će potrošači u BiH reći ‘dosta’?

Najčitanije objave

Dok inflacija i rast cijena pogađaju cijelu regiju, građani Hrvatske odlučili su povući radikalan potez kako bi izrazili svoje nezadovoljstvo – bojkot trgovina. Ova akcija, organizirana putem društvenih mreža, usmjerena je protiv trgovinskih lanaca koji su, prema mišljenju potrošača, neopravdano podigli cijene proizvoda, i to daleko iznad razine prihvatljive za prosječni kućni budžet.

Šta se događa u Hrvatskoj?

Građani Hrvatske, suočeni s velikim poskupljenjima osnovnih proizvoda, organizirali su jednodnevni bojkot trgovina. Prema riječima organizatora, cilj je poslati jasnu poruku trgovcima da nisu spremni tolerisati pretjerane cijene. Na meti su veliki trgovački lanci, za koje mnogi smatraju da koriste inflaciju kao izgovor za povećanje svojih profita.

Društvene mreže ključne su za ovu inicijativu, a bojkot je naišao na široku podršku. Fotografije praznih parkinga ispred trgovina svjedoče o ozbiljnosti akcije i snazi solidarnosti među potrošačima.

Poskupljenja u Bosni i Hercegovini: Kada će građani reći ‘dosta’?

Dok se u Hrvatskoj građani organiziraju i pokreću konkretne akcije, u Bosni i Hercegovini situacija je jednako alarmantna, ako ne i gora. Prema podacima ekonomskih stručnjaka, cijene osnovnih namirnica u BiH porasle su za čak 30% u posljednjih godinu dana, dok su prosječne plaće ostale daleko ispod evropskog prosjeka.

Građani BiH svakodnevno svjedoče drastičnim poskupljenjima osnovnih proizvoda, poput hljeba, mlijeka i ulja, dok se troškovi energije i goriva dodatno penju. Istovremeno, većina domaćih trgovaca ne pokazuje interes za smanjenje marži ili uvođenje popusta koji bi olakšali situaciju za potrošače.

Međutim, za razliku od Hrvatske, u BiH još nije zabilježena nijedna značajna akcija potrošača koja bi trgovcima jasno stavila do znanja da se ovakva situacija više ne može tolerisati.

Šta koči građane BiH da poduzmu sličan korak?

Jedno od mogućih objašnjenja je nedostatak povjerenja u solidarnost i organizaciju, ali i osjećaj nemoći kod mnogih građana. „Šta možemo učiniti? Cijene samo rastu, a mi nemamo izbora,“ često je mišljenje koje se može čuti. No, primjer Hrvatske pokazuje da potrošači, kada su ujedinjeni, mogu poslati snažnu poruku trgovcima.

Također, u BiH vlada problem neefikasne državne kontrole nad cijenama i slabog odgovora nadležnih institucija. Dok se u Hrvatskoj akcije protiv poskupljenja odvijaju na svim nivoima – od vlade do građana – u BiH se o ovom pitanju malo govori, a još manje djeluje.

Vrijeme je za promjenu

Pitanje koje se postavlja jeste: kada će građani Bosne i Hercegovine shvatiti da i oni imaju moć promijeniti situaciju? Kada će, poput građana Hrvatske, pokazati solidarnost i započeti bojkot trgovina koje zloupotrebljavaju inflaciju za vlastiti profit?

Dok cijene osnovnih proizvoda rastu, a novčanici postaju sve tanji, odgovor leži u zajedničkoj akciji. Građani Hrvatske su pokazali da nije dovoljno samo kritizirati – potrebno je djelovati. Da li će potrošači u BiH slijediti njihov primjer ili će nastaviti trpjeti teret ekonomskih nepravdi? Vrijeme je da se nešto poduzme, jer trgovci neće sami od sebe prestati podizati cijene. Možda je upravo sada trenutak da se i građani BiH ujedine i kažu „dosta“.

Najnovije objave